اهمیت عکاسی از کودکان_بخش اول

اهمیت عکاسی از کودکان_بخش اول
بهتر است این مطلب را اینگونه شروع نماییم که براستی دلیل توجه خانواده ها به عکاسی از کودکان از بدو تولد در چیست؟
پس از ورود زوج های جوان به زندگی مشترک و گذر از پختگی های ابتدای زندگی، حضور یک کودک، نتیجه ی عشق و علاقه و توجه خاص پروردگار به آنها خواهد بود. پذیرش عضوی جدید که بدون شک زیباترین اثر هنری در زندگی تک تک ما می باشد. پس بدون شک برخوردی احساسی در این برهه ی زمانی امری طبیعی است. اگر نگاهی گذرا به رده های سنی کودکان داشته باشیم متوجه خواهیم شد که کوتاه ترین زمان یک فرد مربوط به سالهای ابتدای زندگی او خواهد بود. زمانی که بدون شک تکرار نشدنی میباشد و البته به سرعت گذرا.
کودک نازنین از بدو تولد تا حدوداً ۷ سالگی بیشترین تغییرات را در رفتار و ظاهر خود خواهد داشت. این مسئله در سالهای ابتدایی و مخصوصا یک سال اول نمود بیشتری پیدا خواهد کرد.
# بغض و لبخندهای شیرین در خواب دوران نوزادی.
# اولین لبخند ارادی با نگاه به پدر و مادر به کودک.
# حرکت دادن دستها به سمت صورت و همراهی دستها با چشم کودک
# نشستن، ایستادن، و قدم برداشتن برای اولین بار که پر از جذابیت و زیباییست.
و هزاران عمل و عکس العمل هایی که کودک نازنین از خود بروز خواهد داد که باعث ثبت لحظات شیرین و به یاد ماندنی در زندگی تک تک خانواده ها خواهد بود.
با توجه به موارد فوق دیگر دلیلی برای بی اهمیت بودن عکاسی از کودکان وجود نخواهد داشت. ولی مسئله اصلی ما دلیل عکاسی از کودکان نیست! بلکه هدف ما رسیدن به اهمیت عکاسی از کودکان می باشد.
براستی چرا اکثریت خانواده ها فقط از دوران یک سالگی تا سه سالگی کودکان خود عکاسی حرفه ایی(آتلیه ایی) انجام میدهند؟
_ مگر پس از گذر از این دوران فرزندان دیگر جذابیتی برای ثبت و عکاسی ندارند؟
_ آیا عکس های خانگی، جایگذین مناسبی برای عکس های تخصصی و آتلیه ایی میباشد؟
_ براستی عکاسی از کودکان به زمان خاصی بستگی دارد؟
تمام تلاش ما در این مقاله رسیدن به جوابی اصولی و منطقی برای تک تک اینگونه سولات خواهد بود. مارا در قسمت های بعدی مقاله ی “اهمبت عکاسی از کودکان” دنبال نمایید.

پاسخی بگذارید